Liikunta- ja urheiluyhteisön vetoomus kuntapäättäjille

12.6.2024

Liikunta- ja urheiluyhteisön vetoomus kuntapäättäjille on julkaistu. Allekirjoittajiksi pyydettiin Olympiakomitean jäsenjärjestöt, liikunnan aluejärjestöt, urheiluakatemiat ja Suomen Latu, eli suppeampi joukko mitä Liikkujan polku -verkostossa toimii. Kaikki ovat kuitenkin tervetulleita hyödyntämään vetoomusta omassa viestinnässään ja vaikuttamisessaan  #EiLeikataLiikunnasta #SkärInteFrånIdrotten. Vetoomusta saa myös vapaasti levittää eteenpäin kuntapäättäjille kuten valtuutetuille, kunnanhallituksen jäsenille ja liikunnasta vastaavien toimielinten poliittisille päättäjille sekä ylipäätään asiasta kiinnostuneille kuntien työntekijöille. Vetoomus on liitetiedostona.

Yhteinen vaikuttaminen kuntien liikuntabudjettien puolesta jatkuu tiiviisti syksyllä ja ensi vuonna. Viime viikolla saatiin teemaryhmän tapaamisessa läsnä olleilta hyviä evästyksiä liikunta- ja urheiluyhteisön kunta- ja aluevaalitavoitteiden ensimmäiseen raakaluonnokseen. Luonnoksen kommentointimahdollisuus jatkuu kesän yli elokuun alkuun asti. Toivottavaa on, että mahdollisimman moni teemaryhmän jäsenistä osallistuu tavoitteiden eteenpäin työstämiseen.